Educație asistată de animale pentru elevi cu dizabilități: o călătorie de descoperire

Proiectul „Educație asistată de animale pentru elevi cu dizabilități a reunit trei țări – Grecia, România și Turcia – într-o explorare fascinantă a beneficiilor terapiei și educației asistate de animale. Implementat cu succes, proiectul a demonstrat puterea transformatoare a interacțiunii cu animalele pentru elevii cu nevoi educaționale speciale și dizabilități.

Partenerii proiectului au fost:

  • EEEEK KATERINIS, Grecia
  • Pendik Namik Kemal Ilkokulu, Turcia
  • Școala CONIL, România

Inițiativele proiectului:

  • Ateliere de terapie asistată de animale: Elevii au participat la ateliere interactive cu cai, delfini și câini, sub supravegherea specialiștilor în terapie asistată de animale.
  • Activități educaționale: Au fost dezvoltate materiale didactice specifice pentru a facilita integrarea terapiei asistate de animale în procesul educațional.
  • Sesiuni de formare pentru profesori: Profesorii au beneficiat de programe de formare dedicate, pentru a dobândi competențele necesare integrării terapiei asistate de animale în predare.
  • Cercetare și documentare: Au fost realizate studii de caz și materiale informative pentru a disemina rezultatele proiectului și a promova beneficiile terapiei asistate de animale.

 

Misiunea proiectului:

Misiunea fundamentală a proiectului a fost de a descoperi și de a promova avantajele pe care terapia asistată cu cai, delfini și câini le poate aduce dezvoltării armonioase a elevilor cu dizabilități.

Rezultatele proiectului:

  • Îmbunătățirea stării emoționale și sociale: Elevii au demonstrat o creștere semnificativă a stimei de sine, a încrederii în sine și a abilităților de socializare.
  • Dezvoltarea cognitivă: S-au observat îmbunătățiri în ceea ce privește atenția, concentrarea, memoria și abilitățile de rezolvare a problemelor.
  • Reducerea stresului și a anxietății: Interacțiunea cu animalele a contribuit la reducerea stresului și a anxietății elevilor.
  • Promovarea incluziunii: Proiectul a facilitat incluziunea elevilor cu dizabilități în mediul școlar și social.

Impactul proiectului:

Proiectul „Educație asistată de animale pentru elevi cu dizabilități” a avut un impact semnificativ nu doar asupra elevilor implicați, ci și asupra întregii comunități educaționale. Proiectul a demonstrat eficiența terapiei asistate de animale ca instrument de sprijin pentru elevii cu nevoi speciale, contribuind la o abordare mai incluzivă și mai centrată pe elev a educației.

Site-ul web al proiectului:

Pentru mai multe informații despre proiectul „Educație asistată de animale pentru elevi cu dizabilități”, vă rugăm să vizitați site-ul web: https://www.mdpi.com/2227-9067/10/8/1316

Open chat
Buna,
Cu ce te putem ajuta?