Îmbinarea tuturor sperantelor si asteptarilor unui om care lupta pentru drepturile copiilor cu nevoi speciale dar si mama care e aproape de ei , ii ocroteste , le ofera suport emotional si terapeutic , Adela Hanafi construieste pas cu pas , un centru de terapii complex , elaborat pe criterii stiintifice .
Centrul de terapii CONIL este locul unde incepe programul de recuperare terapeutic intensiv al copiilor cu nevoi speciale dar si al copiilor cu tulburari emotionale ( hipersensibilitate, recuperare dupa traume, fobii diverse)
Cele doua Centre Conil au o capacitate de 70 de locuri si au o echipa de specialisti cu o experienta de peste 10 ani in lucrul cu copiii cu autism, Sindrom Down,epilepsie, tertrapareza spstica, retard usor si mediu, ADHD, hiperkinezie precum si copii cu probleme emotionale, traume si fobii.
Baza materiala este moderna, accesibila iar materialele si dotarile folosite sunt de ultima generatie si in concordanta cu ultimele cercetari in domeniul interventiei terapeutice si remediale.
Programul de recuperare propus este foarte complex, Centrul CONIL ofererind o gama larga de servicii . In cadrul Centrului CONIL , parintii ,impreuna cu specialistii,contribuie la elaborarea unui plan individualizat de interventie functie de nevoile copilului. Totodata, specialistii nostri sunt in permanenta in contact cu educatorii din gradinita si Scoala CONIL si impreuna cu acestia pot adapta curricumul educational pentru nevoile copilului ( acest lucru se realizeaza doar pentru copiii inscrisi in scoala sau gradinita CONIL).
Prima intalnire a parintelui cu terapeutul . Cu aceasta ocazie terapeutul primeste toate informatiile in legatura cu copilul astfel incat sa poata indruma parintele catre specialistii care vor evalua copilul ( medic de familie, psihiatru pediatric , neuropsiatru pediatru, control medical orl sau alta specialitate )
Daca exista un diagnostic si exista anumite indicatii medicale se stabiles testele psihologice potrivite necesare evaluarii, se formeaza echipa terapeutica si se programeaza evaluarea psihologica.
In cadrul acestei intalniri este prezentata si oferta de servicii si se dau detalii despre serviciile potrivite. In acelasi timp, parintele poate veni in contact cu intreaga baza materiala a centrului.
Platforma PEDa este un soft de evaluare psihologică cu utilizare în evaluarea dezvoltării și a sănătății mentale copiilor cu vârste cuprinse între 3 și 7 ani.
Acest sistem computerizat de evaluare psihologică a dezvoltării, a gradului de pregătire pentru şcoală, de evaluare longitudinală a dezvoltării competenţelor, de evaluare a tulburărilor psihiatrice şi de remediere a problemelor de sănătate mintală la preşcolari.
PEDa conţine peste 50 de scale/ teste etalonate şi validate pe populaţia din România, care evaluează toate competenţele copilului:peda-pachet
Platforma PEDb este o aplicaţie software ce integrează 55 de teste psihologice computerizate şi resurse pentru promovarea sănătăţii mintale, deosebit de utile pentru:pedb-pachet, copii cu vârste cuprinse între 7 și 19 ani
PEDb a fost construit după principiul utilizării mai multor metode şi a mai multor surse de informare (multi-method & multi-informant assessment).
Cu ajutorul testelor cuprinse în această platformă, puteți evalua:
Psihologii clinicieni ai centrului ofera o evaluare complexa care urmărește nivelul de dezvoltare al copilului , nivelul IQ , nivelul de dezvoltare al limbajului, nivelul achizițiilor ,dezvoltarea emotionala , socializarea .
Pentru exactitatea evaluarii si pentru concludenta datelor, psihologii nostri folosesc o paleta variata de teste cu licenta.
Scopul acestei evaluari este acela de a servi pentru elaborarea planului individualizat de interventie .
Rezultatul evaluarii este comunicat parintelui , acesta fiind consiliat cu privire la tipul si numarul de terapii optime necesare pentru asigurarea unui progres maxim posibildar si asupra modului in care parintele poate manageria relatia cu copilul.
Practic evaluarea initiala este baza pe care se construiesc toate programele de interventii pe fiecare arie de dezvoltare in parte. Aceste evaluari vor fi urmate de reevaluari sau evaluari de parcurs care vor monitoriza progresul copilului.
Evaluare pe parcurs
In cadrul intalnirilor premergatoare inceperii terapiei se stabiliesc si termenii reevaluarii , perioada de timp cand se intruneste echipa si forma de raportare.
In cele mai multe cazuri evaluarea de parcurs va avea loc din 3 in 3 luni, dupa fiecare evaluare va exiata o comunicare cu parintele cu privire la toate modificarile si progresul/modificarile aparute.
Totodata se va decide impreuna cu parintele daca sunt necesare modificari de structura sau ale numarului de sedinte de terapie.
Debutul terapiei are loc in momentul in care s-a terminat evaluarea , prin crearea planului de interventie personalizat specific formelor de terapie incluse si raportat exclusiv la nivelul de dezvoltare al copilului si a ritmului de invatare a acestuia.
Planul de interventie cuprinde un numar de itemi asezat intr-un proiect terapeutic complex si detaliat specific , cu sarcini care implica toata echipa , terapeuti , parinti , educatori , invatatori, kinetoterapeuti
Terapia logopedica este o terapie complexa care are ca si scop final comunicarea in toate formele ei, intelegerea vorbirii , reproducerea corecta a vorbirii in modul converasational dar si in scris si citit.
Etapele terapiei :
Orele de logopedie se vor efectua in regim unu la unu si se vor folosi materiale si modalitati de lucru adaptate atat nevoilor individuale ale copilului dar si varstei cronologice. Scopul nostru este de a reusi sa decodam mesaje, sa pronuntam corect, sa reducem balbismul sau ecolalia, sa corectam defectele de pronuntie a diferitelor sunete sau grupuri de sunete etc
Ca si in cazul terapiei ocupationale, orele de terapie logopedica pot fi facute si online cu ajutorul parintelui.
Terapia ABA si terapia ocupationala sunt formele de terapie comportamentala alese de terapetii nostri intrucat , conform cercetarilor sunt formele de terapie cotate ca avand cele mai bune rezultate in evolutia si progresul copiilor .
Terapia ocupationala si Terapia ABA sunt una interventii terapeutice bazate pe fundamente de cercetarea stiintifica . Obiectivul acestora este acela de a initia sau de a imbunatatii in mod semnificativ comportamentele.
Numarul de ore de terapie va fi stabiliti prin planul de interventie si va fi discutat si validat de parinti.
Terapia se bazeaza doar pe intarirea pozitiva si ignorarea comportamentelor disruptive folosind tehnici de modelarea a acestora ;inceperea acestor terapii la varste cat mai mici va grabi recuperarea
Scopul acestei terapii este de a initia sau dezvolta comportamente sociale dezirabile prin reducerea comportamentelor stereotipe sau de autostimulare, imbunatatirea achizitiilor cognitive, cresterea capacitatii de intelegere a mesajului, cresterea rezistentei la frustrare, reducerea comportamentelor agresive, cresterea capacitatii de atentie.
In cadrul centrului de zi , terapia ocupationala se desfasoara in sedinte unu la unu cand se folosesc numeroase material de lucru adaptate si atent selectate functie de afectiunea si varsta copilului.
Ca urmare a situatiei pandemice, cu suportul parintilor, orele de terapie ocupationala pot fi sustinute si online astfel incat copilul sa nu iasa din ritmul stabilit si sa nu aiba sincope in obtinerea de informatii si formarea de rutine de lucru.
Ce este meloterapia ?
Meloterapia folosește armonia sunetelor , muzica fiind capabilă să modifice undele cerebrale și frecvența cardiacă. Este recunoscută ca fiind parte dintr-un domeniu magic de activități.
De ce se recomanda meloterapia?
Meloterapia influențează puternic dispariția durerilor și a oboselii, pentru că stimulează eliberarea endorfinelor, care sunt hormonii fericirii.
Există 2 tipuri de meloterapie: activă și pasivă.
Meloterapia activă prin care copilul este pus să cânte la anumite instrumente, în timp ce
Meloterapia pasivă constă doar în ascultarea muzicii de către copil.
Rolul ei este de a stimula trăsăturile pozitive ale personalității, ameliorarea și dezvoltarea relațiilor de comunicare cu persoanele din jur, stimularea imaginației și a creativității, dezvoltarea simțului estetic.
Cand se recomanda meloterapia?
Meloterapia poate avea efecte benefice in cazul copiilor cu autism, cu tulburari de personalitate, agresivitate, depresie, ADHD, hiperkinezie, tulburări mentale sau afective, blocaje, astmul sau probleme de alimentație, psihoze, stări depresive, schizofrenie.
S-a dovedit faptul că muzica clasică este cea mai eficientă muzică în meloterpie, iar o oră pe săptămână de muzică clasică poate scădea nivelul de cortizol din sânge.
În cazul copiilor și adolescenților, meloterapia este indicată pentru cei: cu dificultăți de învățare, cu deficiențe fizice, cu autism, agresivi, obsesiv-compulsivi, cu deficit senzorial, cu probleme emoționale sau de comunicare.
Deoarece copiilor le place să danseze atunci când aud muzică, dar și să cânte, este recomandat să aibă o gamă largă de instrumente pentru a-și putea da frâu liber sentimentelor, trăirilor, dorințelor.
Meloterapia se desfasoara fie individual cand copiii sunt implicate active in studiul unui instrument sau la grup .
Dintre orele de instrument desfasurate individual sunt:
S-a dovedit ca foarte multi copii cu nevoi special exceleaza in manuirea instrumentelor. Ei reusesc sa cante partituri din ce in ce mai complicate si pot performa cu success pe scena.
Orarul de desfasurare al orelor se face impreuna cu profesorul de instrument functie de preferintele parintelui si orele in care copilul are randamentul maxim pe parcursul unei zile.
CLUB DE PERCUTIE
Clubul este destinat copiilor cu varste peste 7 ani. In cadrul grupului se vor folosi numeroase instrumente de percutie : tamburine, maracas, triangle, tobe,etc.Copiii vor invata sa cante in grup, sa respecte ritmul si sa urmareasca un dirijor.
Acest club se va organiza cu o frecventa de 1 sedinta pe saptamana , la finalul anului acestia vor organiza un spectacol cu public pentru a –i stimula si valoriza.
Grupul de percutie va fi organizat in fiecare zi de miercuri in intervalul 16:00-17:00
Grupul va fi format din 5-10 copii
TERAPIA SI PEDAGOGIA ASISTATA DE CALCULATOR
In cazul copiilor cu nevoi speciale nu putem spune ca vorbim de un diagnostic ci de o paleta mare la care adauga de cele mai multe ori si simtome din alte diagnostice asociate .
Pedagogii si terapeutii care lucreaza pentru recuperarea copiilor cu nevoi speciale , folosesc toate metodele de lucru care pot da rezultate pozitive , se informeaza permanent , adaptandu-se la cele mai noi metode si cele mai noi tehnologii .
Asociatia Conil a achizitionat aparatura e ultima genereatie
Calculatoare care pot dezvolta prgrame pentru terapeuti in toate tipurile de terape
Calculator pentru pedagogi sprijinind comunicarea cu elevii care au dificultati de vorbire .
PROGRAMUL DEPRINDERI DE VIATA „ SI EU POT”
Acest program a fost dezvoltat din dorinta de a dezvolta la copiii cu nevoi speciale a unor abilitati necesare pentru o viata independenta. Scopul acestui curs este de a ajuta copiii sa realizeze anumite sarcini si activitati care le va facilita tranzitia la viata independenta si autonoma .
Programul a fost dezvoltat de catre psihologi si pedagogi cu experienta si vine in completarea activitatilor de invatare din cadrul scolii si a activitatilor de recuperare unu la unu.
Programul este structurat in 5 module ,fiecare dintre avand o durata de 4 saptamani.
Structura cursului :
In cadrul fiecarui modul se vor desfasura activitati practice si foarte interesante din dorinta de a dezvolta dragostea copilului pentru a fi independent si capabil sa faca activitati singurdar sa fie capabil in acelasi timp sa lucreze in echipa.
Frecventa cursului este de 2 ori pe saptamana , fiecare atelier avand o durata de 2 ore.
Orarul de desfasurare a cursului :
Centrul CONIL 1 str Miroslavei nr 1
Centrul CONIL 2 str Drumul Cooperativei nr.55
Structura grupelor: grupele vor fi formate din max 12 copii pe categorii de varsta
Obiective: – ofera copiilor informatii despre diverse probleme personale, sociale si de sanatate
Una din terapia cele mai iubita de copii este aquaterapia.Centrul pentru copii CONIL 1 si CONIL 2 in parteneriat cu Country Club Mihailesti organizeaza cursuri de inot cu scopi terapeutic pentru copiii cu dizabilitati diverse: autism, sindrom down, ADHD, retard usor, mediu etc.
Inotul este unul dintre cele mai complexe sporturi care antreneaza toate grupele musculare. Contribuie la fortificarea organismului, oxigenarea creierului , dezvolta coordonarea si capacitatea pulmonara.
Antrenorii nostri lucreaza cu copiii cu nevoi speciale si au experienta cu acestia. Se lucreaza atat in grupuri mici ( maxim 6 copii) dar si individual.
Copiii pot pleca din Bucuresti in grupuri organizate de 6 copii cu Busurile Centrului CONIL. Plecarea se face din fata celor 2 centre astfel :
Abonamentele se achita lunar cu o saptamana inainte de inceperea antrenamentelor. Orele neefectuate pot fi recuperate in decurs de 1 luna dupa terminarea abonamentului. Taxa pentru transport nu poate fi recuperata .
Atelier de terapie prin arte combinate ” Micul, viitor MARE artist!”
Obiective: Terapia prin arte combinate ajuta copiii cu nevoi speciale sa se dezvolte, sa se inteleaga pe sine si sa relationeze cu lumea din jur.
Structura cursului :
Cursul va fi structurat in mai multe ateliere si anume:
Cursul va avea loc o data pe saptamana dupa urmatorul orar:
Este o metoda prin care se urmareste dezvoltarea motricitatii copilului.Ea poate fi folosita atunci cand parintii observa probleme de mişcare la copii, dar si in cazul in care se doreste grabirea procesul de dezvoltare al copiilor.
Cu alte cuvinte kinetoterapie poate fi facuta atat in scop profilactic dar si in scop terapeutic in functie de scopul urmarit. Astfel:
Profilactice au ca scop:
Terapeutice – programele de recuperare pentru copii ce pot incepe de la varste mici. Functie de diagnosticul stabilit de neuro psihiatru se poate urmari:
Kinetoterapia se recomanda pentru urmatoarele afectiuni:
Afectiuni congenitale:
Afectiuni dobandite:
Patologie post-traumatrica:
In cadrul Centrelor CONIL exista kinetoterapeuti cu experienta care stabilesc planurile individuale de interventie functie de nevoile fiecarui copil. Acestia comunica in permanenta cu parintii si fac parte din echipa multidisciplinara care se ocupa de copil.
Cu ajutorul parintelui, pe perioada pandemiei, orele de kinetoterapie se pot desfasura si online.
SPORT SI MISCARE
Sportul este una din activitatile care nu trebuie sa lipseasca din programul zilnic al unui copil si adult.Viata actuala si existenta numeroaselor provocari pe care le-au aus dezvoltarea tehnologica au dus la reducerea activitatii fizice. Copiii petrec multe ore in fata calculatoarelor aat in cadrul orelor scolare online cat si pe numeroase jocuri. Toate acestea in detrimentul activitatii fizice.
Rezultatul acestui lucru a fost cresterea numarului de copii obezi, a numarului de copii cu probleme motrice perecum si afectarea starii generale de sanatate.
Avand in vedere toate aceste provocari, Centrul de zi CONIL organizeaza ore de sport si miscare atat la sediul Conil cat si online.
Profesorii nostri de educatie fizica si sport au elaborat programe complexe pentru copiii cu diferite dizabilitati adaptate nevoilor lor dar care au ca si scop dezvoltarea motricitatii, a atentiei, a coordonarii si dezvoltarea dragostei pentru miscare si sport.
In aceeasi nota, Centrul de zi CONIL organizeaza impreuna cu profesorii de educatie fizica si educatori si invatatori tabere sportive pentru copii cu dizabilitati atat in vacanta de vara dar si in cea de iarna. Scopul acestora este de a dezvolta autonomia individuala, capacitatea de adaptare a copiilor in grup dar si intr-un mediu diferit decat cel de acasa.
Taberele organizate sunt anuntate si promovate atat pe situl CONIL dar si pe Facebook.
Orele de sport si miscare se desfasoara in grupuri mici de max 8 copii .Acestea au o frecventa de 1 sedinta pe saptamana dupa urmatorul program:
Pentru orele de sport si miscare online acestea se desfasoara in zilele de miercuri si joi in intervalul 18:00 -19:00
ORE DE SOCIALIZARE –„PRIETENIILE DIN COPILARIE RAMAN O VIATA-NTREAGA”
Acest program a fost dezvoltat din dorinta de a facilita interactiunea dintre copii, de a dezvolta capacitatea acestora de a se integra intr-un grup, de a respecta regulile grupului, de a –si face prieteni noi si a participa la activitati comune. Copiii sunt dirijati in activitatile lor astfel incat sa reuseasca sa aibe dialoguri constructive cu ceilalti membrii ai grupului, sa se respecte reciproc, sa imparta lucruri, sa nu fie agresivi ci dimpotriva sa isi insuseasca filozofia „ toti pentru unul si unul pentru toti”
In cadrul proiectului, copiii si adolescentii vor paricipa la diferite jocuri sub ghidajul adultului dar vor avea si activitati liber alese. Jocurile de rol vor juca un rol important in dezvoltarea relatiei dintre copiii participanti.
Orele de socializare vor fi in sedinte de catre 3 ore de 2 ori pe saptamana. Structura grupului nu va suferi modificari cel putin 2 luni astfel incat copiii sa aiba suficient timp pentru a se cunoaste si pentru a lega prietenii. Se vor incuraja intalnirile dintre copii si in afara institutiei astfel incat copiii sa poata relationa in medii si contexte diferite.
Orarul de desfasurare a cursului :
– Centrul CONIL 1 str Miroslavei nr 1
– Centrul CONIL 2 str Drumul Cooperativei nr.55
Structura grupelor: grupele vor fi formate din max 12 copii pe categorii de varsta
PROGRAMUL SUPRAVEGHERE SI INGRIJIRE COPII IN CENTRUL DE ZI CONIL
Programul DE SUPRAVEGHERE SI INGRIJIRE COPII se adreseaza copiilor cu nevoi speciale care au nevoie de supraveghere pe perioada in care parintii lor sunt la serviciu.
Copiii cu varste pana in 7 ani vor putea fi inclusi in programele de supraveghere din Centrul CONIL 1 iar copiii cu varste intre 7 – 18 ani vor putea fi inclusi in programele de supraveghere din Centrul CONIL 2
Programul de supraveghere este de 2 tipuri :
Activitatile de care beneficiaza copiii in acest interval sunt diverse :
Centrele de zi CONIl functioneaza 11 luni pe an cu exceptia lunii august cand sunt organizate activitati de igienizare si reorganizare a spatiilor.
Centrele functioneaza zilnic cu exceptia zilelor legale .
Copiii sunt impartiti pe clase in functie de varsta si de nivelul de cunostinte.
Inscrierea in programul de supraveghere se face doar in urma evaluarii initiale si in baza dosarului de inscriere.
PROGRAMUL AFTER SCHOOL
Programul after school se adreseaza copiilor cu nevoi special care merg in scolile de masa si care au dificultati de invatare si au nmevoie de indrumare pentru efectuarea temelor.
Programul after school se desfasoara in intervalul 12:00 -18:00 si include :
Scopul includerii copilului in programul after school este acela de a ne asigura ca reuseste sa efectueze toate temele sis a intelaga sarcinile de lucru precum si notiunile studiate.
Programul after school functioneaza din luna septembrie pana in luna iunie inclusive. Taxa anuala este de 13000 lei ce se achita in transe lunare de 1300 lei. Lunile septembrie si august se achita integral.
In luna iulie sunt organizate programe remediale de recuperare a materiei invatate si care a provocat intarzieri in invatare.
After schoolul Centrului de zi CONIL nu asigura transportul copilului de la scoala la Centru, acesta fiind asigurat de catre parinti.
Aceste ore sunt recomandate tuturor copiilor care nu fac fata la orele de matematica si romana desfasurate la clasa. Ele ajuta la fixarea notiunilor invatate, la intelegerea conceptelor si la asigurarea unui cadru adecvat in care copilul sa exerseze si sa repete notiunile invatate.
In cadrul centrului se folosesc numeroase materiale intuitive astfel incat copilul sa poata intelege mai usor notiunile studiate.
Fiecare copil are ritmul lui propriu de dezvoltare si capacitate de intelegere astfel incat , profesorii nostri se straduiesc sa atinga potentialul maxim al copilului.
Copiii cu nevoi speciale au intotdeauna nevoie de suport si multa rabdare atunci cand fac teme, invata sau memoreaza. Deseori e nevoie de ore unu la unu pentru a se putea focusa pe sarcina. Din acest motiv, specialistii nostri au elaborat metode de predare cat mai prietenoase si folosesc foarte multe materiale didactice pentru a ajuta la intelegerea notiunilor prin exemplificare.
Orele remediale se pot adresa atat copiilor din invatamantul primar dar si celor din ciclul gimnazial sau liceal.
Stabilirea modalitatii optime de lucru ( la grup sau individual) se face in baza unei evaluari initiala in care stabilim care sunt nevoile copilului si identificam stilul lui de invatare.
Orele remediale se desfasoara in Centrul de zi CONIL 2 din str Drumul COOperativei , nr 55.
CLUBUL DE ARTE PLASTICE – MICII ARTISTI
Clubul de arte plastice se doreste a fi un atelier in care copiii patrund intr-o lume a culorilor și formelor, fiindu-le stimulată creativitatea și imaginația.
Tehnicile abordate sunt variate și ii vor ajuta pe copii sa-si descopere abilitatile artistice, sa se exprime liber, sa transpuna prin culoare tot ceea ce simt si gandesc. Foarte multi copii cu autism exceleaza in acest domeniu iar această abilitate trebuie descoperită si ghidată astfel incat micii artiști a-si perfectioneze tehica de lucru.
Atmosfera creata in timpul atelierului ne indeamna la visare, la a intra intr-o noua dimensiune, aceea a liniștii și a frumosului.
Copiii vor realiza diverse lucrari care vor fi expuse in cadrul expozitiilor cu vanzare în scop caritabil ce vor fi organizate periodic.
Materialele puse la dispozitia copiilor vor fi variate si de cea mai buna calitate .
Profesorii noștri ii vor introduce pe micuți in această lume de basm în care fiecare dintre ei va deveni un mic creator.
Atelierul este organizat saptamanal in cele doua Centre CONIL astfel :
Atelierele de arte se vor susține în grupuri formate din 8-10 copii
ATELIER DE ARTS AND CRAFTS & BUTAFORIE
In cadrul acestui atelier ne propunem să dezvoltam manualitatea copiilor, simtul creativ, capacitatea de a asambla materiale diverse si de a le da o forma utila de care copiii sa fie mandri.
De la obiecte de ceramica pana la obiecte din produse reciclabile, de la traforaj pana la pirogravura, de la realizarea de lumanari pana la realizarea de sapunuri parfumate , toate au menirea de a arata copiilor ca pot face cu manutele lor produse unice, ce au utilitate. Parte din produse vor putea fi achizitionate pe baza unor donatii din magazinul social al Asociatie CONIL.
Totodata in cadrul acestor ateliere vor fi realizate felicitari, martisoare, obiecte specifice unor ocazii speciale precum 1 și 8 Martie, Crăciun și Paște. Obiectele realizate de cei mici vor fi expuse in cadrul unor expozitii cu vânzare în scop caritabil, inclusiv in mediul online.
Tematica atelierului este lunara si ea este comunicata la inceputul fiecarei luni.
Atelierul este organizat saptamanal in cele doua Centre CONIL astfel :
Atelierele se desfășoară în grupuri de 8-10 copii.
ATELIERUL DE EDUCATIE FINANCIARA CONIL Kid$ Money Lab
De cate ori noi , ca si parinti nu ne-am pus intrebarea: oare daca noi nu mai suntem, copilul meu se va descurca, va fi capabil sa-si cumpere de mancare, va fi in stare sa-si gestioneze banii?
Cautand raspuns la acesta intrebare am ajuns la concluzia ca singura solutie este in a-i invata pe copii:
Acest atelier este unul practic si scopul lui este de a ii ajuta pe copii să devină independenti, să fie capabili sa ia decizii singuri atunci cand fac cumparaturi .Lectiile teoretice vor alterna cu lectiile practice . Vom merge la cumparaturi, la banca dar si la restaurant. De asemenea vom organiza expoziții cu vânzare pe bază de negociere și tehnici de vânzare astfel incat copiii sa inteleaga cu exactitate valoarea banilor.
Atelierul se desfasoara cu o frecventa saptamanala si se adreseaza in mod special copiilor cu varsta de peste 10 ani.
Atelierele se desfășoară în grupuri de 8-10 copii
A stii sa gatesti este un prim pas spre o viata independenta. Atunci cand reusesti sa iti faci singur de mancare reprezinta un pas important spre autonomie.
Prin atelierul de bucatarit ne-am propus sa dezvoltam aceasta abilitate a copiilor de a creea diferite retete, plaitinguri dar mai ales de a stii sa le dea gust .
Vom incepe prin a-i invata notiuni de nutritie si alimentatie sanatoasa si vom ajunge sa facem impreuna diferit produse de patiserie si mancaruri delicioase.
La sfarsitul fiecarui curs vom degusta impreuna produsele realizate. Deasemenea, vom invata ce tipuri de ingrediente sa folosim, care sunt cele mai bune si mai sanatoase.
In general este un atelier in care copiii vin si se implica cu mare bucurie .
Atelierul este organizat saptamanal in cele doua Centre CONIL astfel :
CONSILIERE SUPORTIVA PENTRU PARINTI
A fi parinte nu este niciodata foarte usor mai ales cand apar situatii neprevazute. Nu ati fost niciodata pusi in situatia in care nu ati stiut cum sa reactionati cu copilul dmneavoastra?
Situatiile sunt diverse de la cele mai simple pana la cele mai complicate. Cert este ca foarte multi parinti au nevoie de ajutor, de confirmari ca iau cele mai bune decizii si ca actioneaza perfect in beneficiul copiilor lor. Nu exista o solutie general valabila. Cu totii suntem diferiti , si copiii nostri sunt diferiti si este foarte important sa intelegem care sunt motivele care nasc anumite comportamente. Orice actiune are si o reactiune. Intotdeauna trebuie sa ajungem la sursa si motivele care creeaza disconfort in relatia cu proprii copii.
Consilierea suportiva a parintilor poate avea loc individual ( cu fiecare familie in parte – ideal ar fi sa participe ambii parinti) sau poate avea loc la nivel de grup cu parinti care au nevoie de alte exemple in efortul lor de a accepta o anumita situatie si de a gasi solutii.
Ambele variante sunt foerte importante mai ales in momentul in care ne confruntam cu un diagnosti nou pe care trebuie sa-l intelegem si sa-l acceptam pentru ca mai apoi sa reusim sa urmam pasii adecvati pentru recuperarea copilului.
Deseori, un diagnostic pus copilului poate arunca familia in haos, in depresie si disperare. Aici vine maiestria psihologului si al educatorului care lucreaza cu copilul in a transmite mesajele corecte si a fi un bun si sincer sfatuitor al parintelui.
Pornind de la premiza ca toti suntem diferiti, parintele va intelege ca propriul lui copil este unic si trebuie sa-i respectam acesta unicitate. Sentimentele de vinovatie nu trebuie sa existe pentru ca ele nu au decat un efect de a destabiliza situatia si de a incetini procesul de recuperare.
Orele de terapie suportiva individuale se vor stabili de comun acord cu consilierul functie de programul parintelui si orarul disponibil .
Orele de consiliere suportiva de grup vor avea loc 1 data pe saptamana in grupuri de max 10 parinti / grup. La intalnire nu vor participa si copiii decat atunci cand acest lucru va fi solicitat de catre terapeut.
Zilele de desfasurare a grupurilor de terapie suportiva sunt :